Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2014. május 4., vasárnap

Hummusz - azaz csicseriborsó krém

Kevés húst eszem, és ezzel párhuzamosan viszont sok hüvelyes és gombafélét, ami azt vettem észre nagyon jót tesz nekem :) sőőőőőt, a variálhatóság tárháza olyan nagy, hogy nem győzöm próbálgatni a finomabbnál finomabb recepteket. :)
Egy régen vágyott de nemrég próbált receptem a hummusz, amiben a hozzávalók aránya teljesen ízlés kérdése, így én most olyat hoztam ami az én ízlésemnek felel meg.
De higgyétek el, nem okozok csalódást. ;)
A humusz nem más mint csicseriborsó, nem csak ilyen krémet, de bármilyen olyan más étket is lehet belőle készíteni, amit hüvelyesekből készítenél. Leveseket, főzelékeket.
A csicseriborsót bioboltban veszem.



Hozzávalók



  • 300 gramm csicseriborsó
  • 1 nagy fokhagymagerezd kinyomva
  • 1 púpozott mokkáskanál só
  • 3 evőkanál tahini - arab vagy bioboltban kapható, szezámmag krém
  • 3 evőkanál extra szűz olívaolaj
  • 1 citrom leve
  • frissen őrölt bors, színesbors
  • csipetnyi koriander


Így csináld



  1. 24 órára áztasd be a csicseriborsót, ezalatt az idő alatt 3szor cserélj alatta vizet
  2. másnap tedd oda főni, közepes lángon fedő alatt kb 45 percig, és szórd bele a sót is ;)
  3. ha kész, és van robotgéped, a duplakéses verzióval tudod pürésíteni. Ha nincs, akkor főzd tovább kicsit, és állj neki a krumplinyomóval.
  4. én a robotgépes verzióval csinálom: beleteszem a megfőtt borsót, és utána az összes többi hozzávalót is, ha kell még, akkor sót is. Ugyanez a helyzet a krumplinyomós verzióval is, mindennel együtt nyomkodd péppé a borsókat
  5. amikor kész, hagyd kicsit hűlni, majd tedd be a hűtőbe, és kb 1 óra múlva már fogyasztható is. Én legalábbis kicsit hidegen szeretem. ;-) Megjegyzem, melegen is isteni, újabban úgy is eszem, mindkettőt tessék kipróbálni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése