Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2015. augusztus 18., kedd

Zöld kardamomos süti



A 40 fokos hőség számomra egy dologért borzasztó: nem tudok sütni főzni úgy mintha nem lenne 40 fok. :)
Nincs légkondink, ezért a lakást már nem fűtjük tovább a sütés által keletkezett hővel.
Tegnap óta igencsak megzuhant a hőmérséklet, és mivel ma kedves ismerősökhöz kell beugranom, gondoltam vééégre végre sütök egy jó kis sütit amiből nekik is viszek.

Az alaprecept a szokásos muffin tészta receptje, de a kísérletezést most sem hagytam ki, így olyat csináltam mint még soha.
3 hete költöztünk az új lakásunkba, és a konyha felszerelésén még jobban csiszoltam, most még több alapanyagom van, még több eszközöm, tényleg egy élmény a sütés itthon. Nagyon figyelek a minőségre is, így a sütihez használt fűszerek a tojás és még a sütőpor is bio-k, a cukor nád, az olaj hidegen sajtolt, a tej pedig mandula.
A liszt az egy különlegesség, bioboltban vettem, kifejezetten muffinokhoz való, muffin liszt. :) Egyszóval egy keverék, tele minden jóval és hasznossal.



FONTOS!
Én nem szeretem enni a muffin formájú muffinokat, csak ajándékozni :) de a muffin liszt (főleg karöltve a zabpehellyel) nagyon nem szereti a nem muffin sütőformákat. Itt én most őzgerincben alkottam.
Magyarán szeleteléskor szeret szétesni. nekem most szintén bepróbálkozott, így tapasztalatból mondom, hogy nagyobb sikerélményt érünk el vele ha igazi muffinformában sütjük.
Ez persze a fehér lisztre nem igaz. ;)

Hozzávalók



  • 2 bögre muffin liszt
  • fél bögre nádcukor
  • fél bögre olaj
  • 1 pohár natúr joghurt 
  • 4 evőkanál zabpehely 
  • bő fél bögre mandulaital
  • 2 tojás
  • csipet sütőpor
  • csipet szódabikarbóna
  • csipet só
  • fél teáskanál őrölt kardamom
  • fél teáskanál őrölt gyömbér
  • fél teáskanál őrölt narancshéj


Elkészítés



  1. én mindent beledobáltam egy keverőtálba és alaposan összekevertem, ennyi :)
  2. nem bízom a véletlenre, ezért a sütiformába mindig teszek sütőpapírt, arra kanalazom rá a nyers tésztát
  3. 180 fokos sütőben 20 percig süsd, majd végezz tűpróbát


Jóétvágyat!!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése