Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2015. március 2., hétfő

BABKRÉM - mártogatós, kenyérre való, vagy csak kiskanállal evős

Saját recept következik, tadaaaaaam. :)
Receptet nem követtem, kedvenc ízeimet pakoltam bele a fő hozzávalóhoz, és kész is lett. Nem ördögtől való, nagyon könnyű és gyors finomság.
Az ötletet drága kolléganőm adta, aki ma oly nagy élvezettel ette a munkahelyi konyhában :) gondoltam na várj csak, hazamegyek megcsinálom én is.
Holnap kiderül mit szól hozzá.....



Hozzávalók 4 személyre (kiskanállal elvősnél 2 személyre :-P )


  • 250 gramm konzerves kidney (vörös) bab
  • fél fej lilahagyma (én póréval csináltam)
  • 1 ducibb gerezd fokhagyma
  • 3 csipet só
  • őrölt bors
  • egy kis paradicsom
  • fél kaliforniai vagy kapia paprika
  • két nyomás egy fél citromból
  • 3 mokkáskanál fehérborecet, vagy más minőségi ecetkülönlegesség (nekem egy zöldfűszeres van itthon)
  • 70 gramm paradicsomsűrítmény
  • 1 púpozott mokkáskanál chili paprika vagy édesnemes ha nem bírod a csípőset ;)
  • két teáskanál olívaolaj (olyan aminek nem túl karakteres az íze)


Elkészítés


  1. a hagymákat a felkockázott friss paradicsommal és paprikával süsd meg kevés olajon
  2. amint kész van, a többi hozzávalóval dobd bele egy robotgépbe és a duplapengés késsel aprítsd össze őket míg krémes fazont nem kapsz. Mindezt kézzel is elérheted, krumplinyomóval például.
  3. amennyiben hiányérzeted van valamely íz terén, pótold, sőt, vágj bele zöld fűszernövényeket ha szereted őket. ;)


Jóétvágyat!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése