Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2014. január 22., szerda

Házi joghurt - a több száz éves görög recept



Már jó ideje próbálom száműzni konyhámból az élelmiszer ipari termékeket, és mivel időm engedi, kísérletezhetem a jó kis receptekkel. :)
Szerencsére kezd leredukálódni a boltban vásárolt ilyen termékek száma itthon, és amikor egy újonnan kapott könyvben találkoztam a házi joghurt receptjével, egyből ráugrottam. :) A receptből úgy tűnt hogy képtelenség elrontani, én pedig nagy kísérletező révén meg is próbáltam.
A könyv amelyben olvastam Mireille Guiliano A francia nők nem híznak című tanulságos könyvecskéje :) . Nagyon szerettem míg olvastam, a hölgy szerint a joghurtot mint nasit eszik a francia nők, ezért a hűtőből sosem hiányozhat.
A gyümölcsös változatát már évek óta nem vásárolom, hisz miből tart beledobni pár kanál lekvárt, pár szem mogyorót vagy kis zabpelyhet? Nincs istenibb a házilag ízesített natur joghurtnál, és még azt is tutira tudod mi kerül bele. A házi készítésű joghurtnál pedig még azt is tudod milyen tejből készül. :)
Én most egy boltit vásároltam, és igazán jó lett a végeredmény. ;-)


Hozzávalók


  • fél liter tej (zsírosabb fajta!!)
  • 2 evőkanál natur joghurt, vagy joghurt kultúra (bioboltban kapható)


Így készítsd


  1. Közepes lángon addig melegítsd a tejet, míg a széle elkezd gyöngyözni, és a közepe már gőzölög
  2. A meleg tejet egy nagy tálba öntsd ki és hagyd 40 fokosra hűlni. Ha nincs hőmérőd, akkor amikor az ujjadat már benne tudod tartani kb 20 másodpercig, akkor jársz a jó hőfoknál. :)
  3. A joghurtot tedd egy kis tálkába, és szedj rá pál evőkanálnyit a 40 fokos tejből, majd jól kavard el őket.
  4. A tejbe önts a keverékből egy keveset, kavard el.
  5. Várj pár másodpercet, majd önts megint egy keveset a keverékből a tejbe, megint kavard el...és ezt ismételgesd jó lassan míg a joghurt a kis tálkából el nem fogy. 
  6. Ha végeztél takard le egy vastag törülközővel, majd tedd meleg helyre (igazán meleg kell hogy legyen). Én lenyitottam a sütőnk ajtaját, bekapcsoltam a lehető legkisebb fokozatra, gázsütőnél elég pl ha csak az őrláng ég, majd az ajtóra tettem a bebugyolált tálat, és ott hagytam 7-8 órán keresztül, had' dolgozzanak a dolgok. :)
  7. Amikor kész fóliával fedd le, majd egy egész éjszakára tedd be a hűtőbe.
  8. Isteni finom lesz, és Te készíted el. ;-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése