Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2015. február 9., hétfő

Füstöltmakréla-pástétom

Nagyon finom pirítósra való vagy mártogatós hideg étek. Gyorsan elkészíthető, bár jó ha van hozzá otthon egy robotgép.
lehet rajta változtatni, ízlés szerint, ez a recept is egy változtatás eredménye, eredetileg Hugh Fearnley-Whittingstall-é. De az kicsit más....... Nem mondom hogy az enyém jobb (hehe....), inkább ízesebb. ;)



Hozzávalók



  • 300 gramm füstölt makréla
  • 2 púpozott tk nagyon zsíros tejföl
  • 1 evőkanál majonéz (én házival készítem, receptem ITT, na attól lesz ízes igazán). Ha nincs kedved megcsinálni, és csak bolti van otthon, akkor tegyél bele még egy ek dizsoni mustárt is!)
  • 2-3 csipet cukor (ha lehet, nádcukor)
  • 1 ek citromlé - de ízlés szerint lehet több is, én többel szeretem
  • 1 csapott tk durvára őrölt fekete bors
  • 2 ek aprított kapor - ha lehet, friss
  • 1 ek aprított metélőhagyma - ha nincs otthon, zöldhagyma is szuper bele
  • 1/2 tk pirospaprika, de ez elhagyható


így készítsd



  1. a hal felét tedd a robotgépbe a tejföllel és a majonézzel (és mustárral), a cukorral és a citromlével, majd dolgozd simára
  2. a maradék halat villával törd darabosra, majd keverd az előző sima krémhez
  3. tedd bele a zöldeket, majd kóstold meg
  4. amennyiben szerinted elfér még bele egy kis citromlé, ne habozz!! :)
  5. fogyasztás előtt 1-2 óráig tartsd hűtőben


Jóétvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése