Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2015. szeptember 11., péntek

Gluténmentes zellerfelfújt - azoknak is akik a zeller ízét annyira nem szeretik

Felfújtakat sokáig nem csináltam. Riogattak vele hogy könnyű elrontani, hogy ha a sütés végén nem emelkedik meg akkor kuka az egész, és én régebben ódzkodtam az iylen feladatoktól.
Aztán egyszer csak elkezdtem készłteni a túrófelfújtat, ami egy nagyon finom lisztmentes édesség, és nálunk nagy sikernek örvend. Szerencsére egész jól megemelkedik :) de nem vágok eret azért mert nem nő még nagyobbra (pedig nőhetne).
2 hete pedig megvettem a Vegasztrománia című könyvet, amiben ott volt a zellerfelfújt.
A zeller nekem nagy kedvencem, sőt, én minden zöldséget imádok, így nem volt kérdés számomra hogy ő lesz az első fogás amit megcsinálok a könyvből.
Egy (vagyis inkább fél) személyes felfújt formám van otthon, de a kedves ex-szomszédasszonyomtól kaptam egy nagyon cuki kis 2 személyes fortmát, amit még nem avattam fel. Hát eljött az ő ideje is.
És ami fontos: a zeller jellegzetes ízét nem érezni a kész felfújtban, egyszerűen csak szimplán eszméletlenül finom úgy ahogy van. :)



Amire szükséged van


  • 150 gramm megtisztított zeller lereszelve
  • 2 tojás különválasztva
  • 50 gramm kéksajt elmorzsolva
  • 50 gramm kemény sajt lereszelve
  • csipet só, frissen őrölt bors
  • 1 púpozott evőkanál liszt (én rizsliszttel csináltam, łgy lesz gluténmentes)
  • 2 deci tej
  • 30 gramm vaj


Így csináld


  1. a 30 gramm vajat tedd oda egy magasfalú edényben olvadni
  2. tedd bele a lereszelt zellert és párold, süsd kb 3-4 percig
  3. szórd rá a lisztet, keverd jól el
  4. kezd el a sütőt melegíteni 200 fokra
  5. öntsd rá a tejet, és lassú tűzön kevergesd míg be nem sűrűsödik
  6. dobd bele a sajtokat, kicsit sózd  és borsozd
  7. amint besűrűsödik vedd le a tűzről és hagyd hogy kihűljön
  8. amint kihűl kavard bele a tojássárgákat
  9. a tojásfehérjéket verd kemény habbá, majd forgasd bele a hideg zelleres katyvaszba
  10. vajazd ki a szuflé formákat, majd önts bele a felfújtakat
  11. vízbe állítsd a formákat, kb úgy hogy félig fedje a formákat a víz, és így tedd a sütőbe
  12. kb 15 perc alatt süsd készre


Jóétvágyat!! ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése