Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2016. február 7., vasárnap

Cukkinis pirítós - vegán vasárnapi reggeli



Hónapok óta tart az a rendszer a konyhámban, hogy alig akad hús a kezem ügyébe. Nem lettünk vegetáriánusok, egyszerűen csak ez most nagyon jólesik. Az utóbbi két szakácskönyv amit Vilmostól kaptam vega és vegán jellegű volt. A vega Bede Anna Vegasztrománia című könyve, a vegán pedig Steiner Kristófé.
Egy kis okoskodás: vega az az étel amiben bár hús nem szerepel, de minden más állati dolog igen. Ilyen a tojás, a sajt, a zsír.
A vegán pedig az ami semmilyen állati eredetű alapanyagot nem tartalmaz, még mézet sem! A vegánok legfőbb vesszőparipája az, hogy az állatokat semmilyen szinten nem akarják kizsákmányolni. Az igazi hardcore vegánok pedig nem hordanak bőrt, de még gyapjút sem.

Vilivel mi semi vegetáriánusok vagyunk, ami egy újabb kategória :) (csak semmi pánik, még több is van!), jelentése pedig az hogy válogatunk a húsfélék közt. Nálunk ez jó ideje azt jelenti hogy csak halféléket eszünk, azokból is csak tengerit és gyorsfolyamit. :) Én néha elcsábulok a marha és vadhúsra is, de kizárólag ünnepekkor, nagy hírű éttermekben, vagy fogadásokon, ahol tudom kik főznek.
Nálunk itthon a konyhámban és az étkezésünkben a vezérszál az, hogy tiszta ételeket eszünk. Tehát hanyagolom a feldolgozott élelmiszereket, soha nem kerül a boltokban a kosaramba ilyen nemű alapanyag. Egy kivétel van ez alól, méghozzá a tejtermékek.
Egyre többen ismerik Budapesten a Mediline Bionagyker nevű üzletet, ami nem csak nagykereskedés. És bár még a majonézt is én csinálom magunknak saját recept alapján, előfordul néha-néha hogy a Mediline-ban megvásárolok készen ilyen terméket, mert tisztában vagyok a teljesen egyszerű adalékmentes összetevőivel és hogy hol, hogyan készül. Érdemes ellátogatni oda. ;)

A zöldségek szerelmese vagyunk, és imádom a minőségi pékárut is. Vagyis csak azt. :) Nemrég felfedeztem egy új és nagyon újhullámos pékséget a belvárosban, Artizán a neve. Budapest belváros, Hold utca. Úgy készítik a pékárut, ahogy az a nagy könyvben meg van írva. Ajánlom mindenkinek.
A ma reggeli pirítóshoz egy aszalt szilvás gyönyörűséget pirítottam meg. :)

A feltét receptje pedig:

Hozzávalók



  • kb 500 gramm cukkini
  • 2 ek olivaolaj
  • 1 nagyobb gerezd fokhagyma préselve
  • kakukkfű
  • másfél ek citromlé 
  • 10 bazsalikomlevél vékony csíkokra vágva
  • tengeri só, frissen őrölt bors


Így készítsd

  1. vágd fel a cukkiniket vékony szeletekre, majd sózva dobd fel őket az olajra (én pirítottam alá apróra vágott hagymát is, de többé nem fogok, mert képes odapirulni a hagyma míg a cukkini párolódik, sül)
  2. addig pirítsd míg enyhén meg nem barnulnak
  3. keverd hozzájuk a fokhagymát és a kakukkfüvet, majd a citrom levét is, és borsozd is meg
  4. a kenyeret pirítsd meg míg a cukkini kicsit még elidőz a tűzön
  5. a cukkinit addig húzd le a tűzről és keverd hozzá a bazsalikomleveleket
  6. borítsd rá a pirítósokra és

JÓÉTVÁGYAT! :)

Én mostanában fedeztem fel a citromlé és a fokhagyma házasságát, és el vagyok tőle ájulva. :) Imádom.

A recept  Hugh Fearnley-Whittingstall-é.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése