Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2013. november 20., szerda

HALKAKAS Halbisztró - étteremkritika

Étterem kritikusi pályafutásomat ezennel megkezdem, mert úgy érzem ki kell magamból adnom azt amit megtapasztalok. :)

Múlt szombat este elvágytunk itthonról, de nem a szokásos Vapiano-zást választottuk, hanem valami igazán húsos köretes helyre vágytunk.
Feldobtam, mi lenne ha elnéznénk a Halkakasba, ahová azóta készülök, hogy megnyílt. A párom rábólintott, így ott kötöttünk ki. Előtte felhívtam őket hogy asztalt foglaljunk, mert úgy tudtam mindig tömve van, és telefonban ezt az infót is kaptam.


Maga a bisztró a Veres Pálné utcában van, tehát nagyon jó helyen, igaz parkolóhelyet elég nehéz ott találni. Na de sikerült, és sietve szedtük a lábunkat, mert már késésben is voltunk. Odaérünk, és full üres a bisztró. Belépünk, nyitva vannak, és rákérdezek a telítettségre, csak úgy viccesen. Mire a pultban álló srác mondja hogy igen, fél órája még dugig voltak. Na nem baj, így választhattunk asztalt.
Leültünk, és bár már belépéskor is éreztük a tömény sült/égett olajszagot, leülve és a bejárati ajtót becsukva (elég hideg volt na) szembesültünk azzal, hogy ez enyhén szólva is durva.
De már annyira vágytunk egy jó halhúsra, és tényleg annyi jót hallottunk róla, hogy maradtunk, rendeltünk.
Nézelődtem hogy hol lehet a szagelszívó, van-e egyáltalán. Erre nem jöttem rá, de az olajszag annyira erős volt, hogy őszintén megmondom elgondolkodtunk hogy felállunk. Mindeközben a nagy gondolkodás közben elkezdett (megint) megtelni a hely.
Rendeltünk, egy harcsa gyrost és egy sült keszeget, nagy kedvencemet.
Furcsa volt hogy az utánunk érkezők hamarabb megkapják a rendelésüket, de ezt betudtam a keszegemnek, így vártunk. Míg vártunk, kértünk két limonádét, ami tényleg elég igényesre és finomra sikerült, az ára pedig nagyon baráti volt.
Maga a bisztró nagyon kedves kis hely, a berendezése igazán fantáziadús, tetszik. A színek visszafogottak, a hangulat olyan igazi Balaton parti.




Ahogy nézelődtem, azon járt az eszem, milyen jó hogy nem a műprém galléros kabátomba mentem, mert az hót ziher hogy mindenünkből ömleni fog az olajszag mire itt végzünk. (ez így is történt bájdövéj)
Megérkezett a 2 étek, a tálalás nagyon guszta volt, már alig vártuk hogy megkóstolhassuk.
Mindkét hús nagyon finom volt, kellőképp átsütve. Kaptunk szószokat is, azok is teljesen rendbe voltak, csak nagyon kicsik voltak az adagok. Így aki szószosan szereti, egynél ne álljon meg.



Szót kell ejtsek a sült krumpliról. Rettegve rendeltem meg, mert imádom, de nagyon jó étteremben is ettem már borzasztóan rosszat. Na de ez, ez valami fenséges volt. Kívül ropogósra sült, belül puha maradt, ha csak ez lett volna a vacsorám a szószokkal, az is kielégített volna. :)



Láttam hogy egy nagy zacskóból borítják a fagyasztott krumplit az olajba, szóval biztos hogy ilyen előre legyártott fazon volt, de esküszöm olyan volt mintha otthon készült volna, tudjátok az az előbb megfőtt majd megsült változat. :) Imádtam, szívem szerint rendeltem volna még egy adagot.
A párom gyrosa olyan volt tálalásra mint a legtöbb gyros tál. Egy dolog nem tetszett, hogy a lila káposzta nagyon elnagyoltan volt felvágva, vagy aprítva inkább, én hosszú vékony kecses csíkokra szoktam ha itthon ilyesmit csinálok, kihagyva pl a torzsa részt, a mi tányérunkon viszont legfőképp a torzsa rész volt látható, az is nagy lapos kockaszerű formában.



A szokásos evés befejezés utáni bambulás, beszélgetés most elmaradt, mert az olajszagot már nem bírtuk tovább.
Nagyon remélem hogy csak egy technikai hiba miatt nem működött (eléggé) a szagelszívó, mert így télen ez csukott ajtónál élvezhetetlen lesz. :( A párom elment a mellékhelységbe, és mikor visszajött mondta, hogy ott nyitva volt az ablak, de ahogy belépett az asztalok közé, szürke árnyalatú volt minden az olaj füstjétől.
Ez egy ilyen helyen megengedhetetlen szerintem.
Nyáron biztos el fogunk még nézni, de így csukott ajtós hideg téli estéken sajnos nem.
Összességében az árak rendben voltak, a két ételért és a két limonádéért 4200.- ot hagytunk ott. A megközelíthetősége is jó a helynek, az enteriőr kedves, és otthonos. Nincs sok asztal, de egy bisztróhoz ez így illik.



A felszolgálás amúgy szimpatikus volt, a többi személyzet is kedves volt és segítőkész amikor kérdeztem vagy válaszoltak.
Nyáron újra megyünk. ;-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése