Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2013. december 4., szerda

Császármorzsa

Életemben nem csináltam még császármorzsát :) de most valahogy kedvet kaptam hozzá.
Nem tudtam pontosan hogy lisztből vagy búzadarából a finomabb, így párom segítségét kértem, aki az utóbbira voksolt.
Beszereztem, és neki is álltam.
Mióta edzem, nyugodt szívvel engedek meg magamnak ilyen édességeket, hisz tudom kell az energia. :) Télen ráadásul valahogy igényli is minden érzékünk hogy hetente egyszer kényeztessük magunkat valami forró finomsággal.

Mindig elképedek mikor a szupermarketekben készen látok palacsinta, muffin vagy császármorzsa port. Ezektől egyszerűbb étel nincs a világon. Remélem sikerül kedvet csinálnom ahhoz hogy az olyan olvasók is akik készen vásárolnak ilyen finomságokat nyugodtan odaálljanak a pult elé a konyhában. ;)


Hozzávalók



  • 100 gramm búzadara
  • 7 gramm teljes kiőrlésű liszt
  • 250 ml tej
  • 1 kikapart rúd vanília, vagy burbon vanília zacskóból :)
  • 3 db tojás
  • 100 gramm nádcukor
  • fél citrom reszelt héja
  • 50 gramm vaj




Így készítsd



  1. a lisztet keverd el a búzadarával, majd a tejjel
  2. ezt a keveréket hagyd állni egy bő órát hogy a tejet szépen felszívja a száraz hozzávaló ezen kombója ;-)
  3. ha letelt az 1 óra, a tojás sárgáját habosítsd ki a cukorral, és ezt keverd az előző tejes keverékhez
  4. a tojások fehérjéjét pedig egy csipet sóval keverd habbá (én mindkét esetben robotgépet használtam, csodás találmány)
  5. ezt is keverd majd a masszához óvatosan
  6. a vajat olvaszd meg egy mély serpenyőben, és öntsd rá a masszát
  7. fakanállal folyamatosan keverd míg szét nem esik darabokra, majd míg meg nem sül olyanra amilyenre szereted. Mi pirultan szeretjük, így én addig sütöm míg aranybarna nem lesz
  8. porcukorral vagy lekvárral tálald, melegen ;-)


Jóétvágyat!








a recept alapjául szolgáló receptet az apróséf.hu oldalról szereztem ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése