Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2013. december 16., hétfő

Étteremkritika - The BIG FISH



Nagyon szeretjük a halakat és egyéb tengeri herkentyűket, ezért kb a nyitása óta ki szerettem volna próbálni ezt az éttermet.
Na és mikor máskor van erre lehetőségem mint a szülinapomon? :) Így történt ez tegnap.

Az étterem második neve ez: Seafood bistro. Voltam már pár bisztróban, de ez a hely inkább étterem. :) Annak viszont nagyon jó.
Az enteriőrje nagyon ízléses, szinte érzed a tenger hangulatát, a kék szín dominál, és a halszállító ládák feelingje is megjelenik, több helyen borítja a bútorokat, falakat a faláda hangulatát utánzó burkolat.
Amikor belépünk, fogadnak minket, megkérdezik mit szeretnénk, mert lehet csak úgy iszogatni is, bár az illatokat érezve kétlem hogy bárki megáll itt. :)
Asztalt mutat egy kedves lány, és odakísér a pulthoz ahol leadhatod a rendelésedet.



Az üveg mögül kell kiválasztanod azt amit enni szeretnél, amin látod hogy mennyire gyönyörű, mennyire friss, majd lemérik, hogy lásd mennyit fogsz érte fizetni. :) Én calamari-t választottam (tintahal), a párom pedig tőkehalat filézve. Igazából meg sem kérdeztük hogy készítik, sejtettük hogy sütik, és szerencsére így is lett.



Látványkonyha működik a The Big Fish-ben, így akár végig is nézheted hogyan sütik a finomságokat.



Köretnek mindketten angol zelleres rizottót választottunk hozzájuk. Óriási rizottó rajongó vagyok, így ahol csak lehet kipróbálom.
Választás után fizettünk, s míg várakoztunk a  halakra, addig ittunk egy egy teát.


A Dallmayr a legjobb filteres tea amit kapni/inni lehet, vagyis amit valaha is kóstoltam. :) Ki kell próbálni. Igazából simán lecserélném rá a szálas teámat, mert ez is szálas, csak beleteszik nekünk egy piramis alakú textil szerű átlátszó szütyőkébe. Étteremben ilyet én még csak a Robinson-ban ittam (erről is lesz étteremkritika nemsokára ;) ).

Hamar elkészült a két sült. A tálalás nagyon guszta volt, a tányér téglalap alakú, ami elegáns és egyedi, a rizottó mint köret pedig szépen elfért rajta a saját kis tálkájában. Nagyon jó ötlet angol zellerrel készíteni, biztos kipróbálom majd itthon, az íze egyszerűen isteni volt. A calamari-mat épp úgy sütötték át ahogy kell, ahogy én szeretem. A fűszerezése talán lehetett volna kissé visszafogottabb, de amíg ettem szinte meg sem tudtam szólalni, ami nálam egyet jelent a lenyűgözöttséggel. :) :)
Természetesen belekóstoltam a tőkehalba is, ami olyan volt mintha vajba haraptam volna. A tőkehal fűszerezése már lágyabb volt, nagyon illett hozzá, és azoknak jó alternatíva akik a szálkával nem szeretnek bajlódni, hisz alig van egy filében. Az íze nekem nem elég karakteres, de ez legyen a legnagyobb hibája. :)

a tintahal

és a tőkehal


Összességében nagyon ajánlom a helyet, árban szerintem teljesen rendben van, ahhoz képest hogy az Andrássy úton van, nem szálltak el az árakkal. A tintahalból 980.- volt 10 deka, a tőkehalból pedig 2350.-.
A felszolgálók, a pultban dolgozók, sőt még a szakácsok is nagyon kedvesek, és még a konyhai technikai kérdéseimre is készséggel válaszoltak. ;)

Elképzelhető hogy megtörjük a hagyományt hogy éves és féléves fordulónkon a Robinsonba ( http://www.robinsonrestaurant.hu/ ) menjünk a jövőben, és itt a The Big Fish-ben ünneplünk majd. ;-)

A bisztró facebook oldalát ITT találod, saját weboldala még nincsen, de a fb-on minden infót megtalálsz. ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése