Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2013. december 22., vasárnap

Kuglóf alaprecept



Azért szeretem az alaprecepteket, mert ha kikevertük őket, utána úgy variálhatjuk ahogy szeretnénk. :)
Ilyen a muffin is, és szinte az összes kevert tészta.
Apropó muffin. Na a kuglófot pont olyan könnyű elkészíteni mint a kosárkás sütit, kezdők is vágjanak bele nyugodtan.
Én robotgéppel keverem ki, de kézzel is szépen simán ki lehet.

A kuglóf formát kend ki vajjal mielőtt beletöltöd a masszát, plussz a vajra hints egy kevés lisztet is.
Én csak most tudtam meg hogy a kuglóf forma azért lyukas, hogy belül is jól megsüljön a tészta.  :) Ez jó ötlet, és még dekoratív is.
Az ilyen jellegű  sütit szeretem gyümölccsel, vagy vanília sodóval. ;)

Szóval a recept

mandarinnal gránátalmával nagyon finom ;)


Hozzávalók



  • 250 gramm liszt (én megosztottam így: 150 gramm fehér liszt + 100 gramm teljes kiőrlésű liszt)
  • 200 gramm barna cukor (megosztottam így: 100 gramm barna cukor + 30 stevia por)
  • 4 db tojás
  • 1 csomag burbon vaníliás cukor
  • 1 dl oliva olaj
  • 50 gramm vaj
  • 1 dl tej
  • 1 teáskanál szódabikarbóna


Amikkel kiegészítettem



  • egy marék dió
  • 2 evőkanál holland kakaópor (természetesen cukrozatlan :) ) 
  • 100 gramm tejcsoki apróra vágva


Így csináld


  1. a 4 tojás sárgáját keverd el a cukrokkal jó habosra (robotgépben ez könnyen megy)
  2. majd önts bele a tejet, az olajat, és add hozzá a vajat is - keverd össze őket homogén eleggyé :)
  3. a lisztben keverd el a szódabikarbónát, majd ezt keverd hozzá a kész masszához
  4. a 4 tojásfehérjét csipet sóval verd habosra majd ezt is keverd a masszához
  5. kész van az alaptészta, itt belekeverheted amit még szeretnél
  6. töltsd a kivajazott formába
  7. és mehet be az előmelegített sütőbe, ami kb 180 fokos, 30-40 percre
  8. amennyiben sütni kell még a tűpróba szerint, de a teteje már égne, tégy rá alufóliát


vajazd ki a formát, plussz lisztezd is meg egy kicsit

az isteni robotgép, konyhai legjobb barátom ;)



Jóétvágyat!!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése