Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2013. augusztus 21., szerda

Gyümölcsös-túrós-alacsony szénhidráttartalmú pite :)

Ez a pite több okból is nagy kedvenc nálunk.
Az egyik, hogy mindig liszt nélkül csinálom. Na nem régóta, hanem mióta felfedeztem a zabkorpát. :)
Lassabban szívódik fel mint a liszt, alacsony a glikémiás indexe, és alacsonyabb a szénhidrát tartalma is. A cukrot szintén lehet helyettesíteni, én ha sütiről van szó, a stevia-t választom. Ki merem jelenteni, hogy egy szelet beilleszthető szinte bármelyik diétába. Nem utolsó sorban finom, és a túró miatt könnyű desszert is. Igaz tojás az van benne bőven.
A tetejére bármilyen gyümölcsöt tehetsz, én szeretem a savanykásabb ízeket mert jó harmóniába kerül az édesebb túrós résszel. :)

A kép csak ILLUSZTRÁCIÓ!!!! Elfogyott mire a végeredményt lefotózhattam volna. ;-)
( végülis az én hibám, lassú vagyok....mint fotós :)  )

Hozzávalók


  • 500 g túró
  • 4 db tojás ( 3 bele, 1 majd a tetejére)
  • 3 evőkanál stevia por (ha porcukorral csinálod, akkor a háromszoros mennyiségre lesz szükséged)
  • 1 csapott teáskanál sütőpor
  • 80 g zabkorpa
  • gyümölcsök
  • 5 evőkanál tejföl (kettő bele, 3 pedig majd a tetejére)


Így készítsd


  1. A túrót keverd össze a 2 evőkanál tejföllel, a stevia-val (porcukorral) és a tojásokkal. 
  2. A zabkorpát a sütőporral keverd össze majd a kettő elegyet öntsd egybe, és jó alaposan keverd össze.
  3. Ezt úgy ahogy van borítsd bele egy sütőpapírral kibélelt tortaformába. 
  4. A maradék tejfölt a maradék tojás sárgájával keverd ki és borítsd rá a túrós masszára.
  5. A gyümölcsöt amit a tetejére szánsz :) aprítsd fel, majd borítsd be vele a sütialapot. 
  6. 180 fokos sütőben kb 20 perc alatt megsül, de villával ellenőrizd hogy a belseje sem nyers már.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése