Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2013. augusztus 23., péntek

Marhahúsos fasírt - amit sosem unok meg :)

A fasírt végigkísérte a gyerekkoromat. Már nagyon sok éve nem eszem sertéshúst, de anyai nagymamám, akinél nevelkedtem, még ezzel a hússal készítette a fasírtot. Amikor kezdtem leszokni erről a húsról, könyörögtem hogy csinálja marhából, de hajthatatlan volt, abba viszont belement a kedvemért, hogy több kenyeret (zsömlét, bocsánat!) és több fokhagymát tegyen bele. Igen, a sertéshúst az íze miatt nem eszem, ami sokak számára hihetetlen, de én nem szeretem. :)
Mikor nagymamám itt hagyott minket, valahogy a fasírt is kikopott az étkezésünkből. Anyukám csinált időnként ha apám rávette :) és apai nagyanyámnál évente egyszer biztos ettem. Persze a sertéshús főszereplésével.
Volt egy időszak amikor bárhová mentünk vendégeskedni, a vendéglátó - akár távoli rokon, vagy ismerős is - külön főzött nekem. Ahogy idősödtem egyre kevesebbet hisztiztem a disznóhús miatt, szégyelltem ezt a figyelmet. Egy idő után vendégségben nem voltam illetlen, megettem ha elém rakták.
Viszont mióta saját konyhám van, a sertéshús nem sűrű vendég a hűtőmben.
Bolonyai spagettit, csilis babot és fasírtot kizárólag marhahússal készítek, és mindig van egy adag lefagyasztva a mélyhűtőnkben.  ;)  Ezt a fajta vörös húst imádom, igaz, mértékkel fogyasztom.

Legutóbb azért készítettem marhahúsos fasírtot, hogy egy balatoni kirándulás alkalmával legyen egy finomság amit bármikor elővehetünk a táskánkból.
Teljes kiőrlésű kenyérrel és savanyúsággal mennyei tízórai és uzsonna kerekedett belőle. ;-)




Hozzávalók


  • 500 g darált hús
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2 db közepes tojás
  • 2 szelet teljes kiőrlésű kenyér
  • só, bors, pirospaprika
  • zsemlemorzsa a forgatáshoz


Így készítsd


  1. a felkockázott vöröshagymát dínszteld meg olajon
  2. a darált húst helyezd bele egy mélyebb tálba
  3. amint kész vagy a hagymával, és kicsit kihűlt, tedd bele a tálba a darált húsra
  4. a két szelet kenyeret áztasd bele annyi tejbe amennyit felvesz, majd csavard ki belőle a tejet, és az ázott kenyérkét is tedd bele a tálba
  5. most mehet bele a két tojás
  6. majd a fűszerek (só, bors, piros paprika)
  7. a fokhagymákat nyomkodd ki és azokat is tedd a húshoz
  8. most dagassz belőle egy homogén masszát :) ha túl hígnak találod, akkor szilárdabbá teheted zsemlemorzsával
  9. vizes kézzel formázz belőle golyókat, kábé akkorákat mint egy kisebbfajta tojás
  10. a fasírtgolyókat hempergesd meg zsemlemorzsában
  11. majd forró olajban süsd őket barnára








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése