Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2013. szeptember 8., vasárnap

Palacsinta - az egészség oltárán ;-)

A palacsintát kezdetekben fehér liszttel ettük. Jó sokáig. :) Utána már felnőttként, saját konyhával rendelkezve kipróbáltam milyen ha teljes kiőrlésű lisztet teszek bele. Az arányok egyre nőttek, a palacsinták pedig egyre egészségesebbek lettek. S mivel a kísérletezgetések alkalmával én már rég ettem a teljes kiőrlésű pékárukat, nekem ízre is tökéletesek voltak. (Elsőre nem az, de megéri kóstolgatni, és megszokni!)
A teljes kiőrlésű liszttel palacsintát sütni nem könnyű, hiszen a tészta szétesik sokszor az állagának köszönhetően. Az arányokat ki kell tapasztalni, hisz nélküle nem lesz sikerélményünk, és csak szétesett palacsintákat kapunk.
A következő recept egyszerűen tökéletes, és 1 grammnyi fehér liszt sincs benne!
Aki egyszer kipróbálja, meglátja, hogy míg a fejér lisztesből csak 3 db-ot bír megenni, addig ebből 6-7 darabot. Elképesztő, de így van. A gyomor szereti a teljes kiőrlésű gabonát.....és már én is szeretem. Nagyon. ;-)

A képen egy 50-50%-os liszttartalmú (fehér és teljes kiőrlésű) palacsinta látható.


Hozzávalók



  • 180 gramm teljes kiőrlésű liszt
  • 380 ml tej
  • 2 db tojás
  • 1 evőkanál étolaj
  • 1 kis csipet só
  • 1 kávéskanál sztevia, vagy nádcukor


Így csináld


robotgépben szoktam kikeverni

  1. először belerakom az összes hozzávalókat a liszten kívül, majd a töltő garaton keresztül szépen hozzáadom a lisztet is
  2. utána a szokásos módon sütöm ki mindig picike olajat téve a palacsinták alá


ha nincsen turmixgéped

  1. akkor először a lisztet a tejjel kell simára keverni, majd szépen sorban hozzáadni a többi hozzávalót és a végén teljesen simára keverni az egészet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése