Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2013. szeptember 3., kedd

Tócsni, lapcsánka, krumplibaba, harula, cicedli, berhe - szinte mindegy, a lényeg hogy nagyon finom!! :)

A gyerekkoromat végig kísérte a (mi így neveztük Borsodban) tócsni. :) Megmondom őszintén, azóta szeretem igazán, mióta én készítem. Gyerekkoromban nem volt választásom, ettem amit kaptam. Most viszont úgy fűszerezem, és azt teszek bele amit én akarok. :) Volt nálunk a konyhában demokrácia, de tényleg, de a tócsni egyféleképpen készült, és kész. :)
Az enyém olyan nagyon sok mindenben nem különbözik, de kísérletezni nagyon szeretek. Most egy egész egyszerű receptet hoztam, ezt aztán lehet variálni, majd írom hogyan. ;-)


Hozzávalók


  • 1 kg krumpli
  • 2 tojás
  • 3 csapott evőkanál liszt
  • bors, só, fokhagyma, hagyma
  • szerecsendió
  • olaj a sütéshez

Így csináld


  1. pucold meg a krumplikat és reszeld le (mióta van robotgépem, ez nekem gyerekjáték, de kézzel reszelni sem rémálom. :) )
  2. a lereszelt krumplihoz üsd hozzá a két tojást, sózd, borsozd, tégy hozzá szerecsendiót is (én egészet tartok itthon, frissen reszelem mindig, sokkal intenzívebb az íze. Mindenféle krumplis ételhez, körethez használom, imádom!!!)
  3. a vöröshagymát kockázd fel apróra és üvegesre pirítsd meg
  4. ha kész vagy ezzel, akkor tedd ezt is a reszelt krumplihoz
  5. kb 2 gerezd fokhagymát nyomj ki nyomón, és azt is tedd a krumplihoz
  6. majd kezd el őket összegyúrni kézzel hogy szép homogén elegyet kapj majd add hozzá a lisztet is (én teljes kiőrlésű lisztet használtam , mint mindig)
  7. kész vagy a tócsni masszával, tedd oda az olajat forrósodni
  8. csinálj forró-olaj-próbát :) majd a kezeddel vegyél ki egy tenyérben szétlapítható mennyiséget, és jó vékonnyá lapítsd szét :) én így szeretem, így ropogós lesz és vékony
  9. süsd őket mindkét oldalon aranybarnára
  10. papírra tedd ki őket hogy a felesleges olaj lecsöpögjön ;-)
Tegnap nem, de szoktam belereszelni más zöldségeket is, és esküszöm úgy finomabb! Két nagy kedvencem van, egyik a  cukkini, másik a sárgarépa. Ebben a receptben úgy készítsük hogy a zöldségek összesen adják ki az 1 kilogrammot. ;-)


Jóétvágyat!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése