Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2013. október 23., szerda

Sajtos rúd - egyszerű, gyors, finom

Nem fogok olyanokat írni mint amiket sok más oldalon olvasni, hogy ez a világ legfinomabb sajtos rúdja, hisz már annyiféle receptet kipróbáltam, és megmondom őszintén, mind finom volt. :) Ez a  mostani az enyém, 100%-osan, hisz én kísérleteztem ki a mennyiségeket. ;-)
Lehet variálni össze vissza, készítettem már zsírral is, de most egy vajasat hoztam. ;-)



Imádok ősszel sütni, jól esik a meleg sütő mellett állni, és jól esik a meleg finomságokat kóstolgatni a színes teraszon. :) Most per pill ez a nézet persze nem áll, hisz odakint elképesztő méreteket öltött a vénasszonyok nyara, konkrétan 26 fok volt még pár órája amikor kint autóztam. 
Úgy érzem most megkapjuk a  jussunkat a májusi fagyokért. ;-)


Hozzávalók


  • 30 deka fehér liszt
  • 30 deka teljes kiőrlésű liszt
  • 50 deka vaj (nem margarin!!)
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 1 tejföl
  • 4-5 kávéskanál só (csapott!)
  • 10 deka reszelt sajt a masszába
  • 10 deka reszelt sajt a tetejére, tojás, és ízlés szerint szezámmag (ez utóbbit én most kihagytam)



Így csináld


  1. Mindent keverj össze egy nagy tálban, és gyúrd egységessé
  2. Tedd be a hűtőbe, had' dermedjen meg
  3. Vedd ki a hűtőből, majd nyújtsd kb kisujj vastagságúra
  4. Kend meg a  felvert tojás sárgájával, és szórd meg  a reszelt sajttal (majd a szezám maggal is)
  5. Kb 2 centis csíkokra vágd, majd azokat 6-7 centis sávokra vágd föl
  6. Tedd előmelegített sütőbe, kb 180 fokosba, és süsd addig míg aranybarna nem lesz
  7. Több tepsivel készül, ha tudsz használj kettőt, mert amíg az egyik hűl, a másik sül :)




TIPP: volt hogy úgy sütöttem, hogy a 60 deka liszt a következőképp volt megosztva: 30 deka fehér liszt, 30 deka teljes kiőrlésű liszt és 30 deka zabkorpa.
Az 50 deka vaj pedig így: 25 deka vaj, 25 deka kacsazsír. Na megmondom őszintén, így sem volt rossz. ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése