Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2013. június 26., szerda

A francia ratatouille - ahogy én szeretem :)

A francia lecsó. Imádom. Azt hiszem így foglalhatnám össze, mit érzek eziránt az étek iránt. :)
Már jó pár éve nagy rajongója vagyok az egytálételeknek, én nem is értem miért. Valószínűleg mert mostanában fedezem fel őket. Gyerekkorom - ami a gasztronómiát illeti - legfőképp abból állt., hogy finom grillezett vagy sütött, vagy rántott húsokat ettünk körettel. Édesapám kívánságára. Ami persze nem rossz, sőt, nagyon is jó, csak hát milyen az ember lánya aki gourmand-nak tartja magát? Az íz kezd a legfontosabb lenni, ezért csak kutat kutat utána. :) Tini koromban megismerkedtem a lecsóval, azóta vagyok a rajongója, majd később a francia változattal, a ratatouille-lal. A zöldségek képezik az étkezéseim gerincét, így ez az étel  könnyen foglalhatja el szívemben is az egyik legnemesebb helyet. :)
Nagyon nagyon könnyű elkészíteni, ettől függetlenül nem dobálom össze ukkmukkfukk. :) Persze így is max 15 perc az elkészítési ideje.

Mivel ma este Olaszországba utazunk, és a paradicsomos étkek jelentik majd a mindennapjainkat, így ebből a tegnapi adagból nem hagytam a páromnak mára (cserébe tegnap elvitt Budapest legjobb olasz éttermébe vacsorázni).


  

 

Hozzávalók:

  • 1 cukkini
  • 1 padlizsán
  • 1 fej fehér főző hagyma
  • 2 vékonyka gerezd fokhagyma
  • só, bors
  • 1 rúd póréhagyma
  • 4 szál szárzelller
  • 1 paradicsom konzerv
  • 1 kalifornia paprika

Lapozz tovább a További bejegyzésekre kattintva a receptért és a fotókért. ;-)


Így csináld:

 

1. moss meg minden zöldséget
2. kockázd fel a cukkinit, a piros kalifornia paprikát és a padlizsánt

   

3. ezt a 3 adag kockázott zöldséget tedd fel párolódni olajjal - ezt borsozd
4. másik serpenyőbe tedd fel párolódni az apróra vágott fehér hagymát, 2 szál szárzellert és az apróra aprított póréhagymát - ezt pedig sózd

   

5. a hagymák/zellerek hamarabb elkészülnek, azokat húzd majd félre a tűzről
6. amint elkészült a másik serpenyő, a hagymás zöldségmixet borítsd bele a cukkinisbe
7. a paradicsomkonzervet öntsd egy turmixgépbe, majd add hozzá a másik két szál zellert, és az apróra kockázott fokhagymát

    

  

8. jól turmixold össze őket, majd borítsd rá bátran a zöldségekre a serpenyőbe
9. forrald kicsit össze az ízeket
10. tálald úgy ahogy van, vagy rizzsel, vagy ahogy én szeretem, szeletelt parenyica sajttal :)

    

  

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése