Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2013. június 26., szerda

Sós ropogtatnivaló - kenyértésztából

A TV Paprikán fedeztem fel ezt a receptet, egy modellből lett szakács készítette el. :)
Mivel imádom az ilyesmiket, egyből fel is írtam az elkészítés módját, és egyből hozzá is kezdtem itthon. A tészta maga  a klasszikus kenyértészta, azt hiszem egyszerűen nem lehet elrontani.
teljes kiőrlésű liszt mániások vagyunk, így ennél is bepróbálkoztam vele. A 450 gramm lisztből 150 gramm volt teljes kiőrlésű. Sajnos az élesztő nem bírta megemelni a  súlyát. Csak erre tudok gondolni, bár ez lehet oltári nagy baromság. :) De a lényeg hogy nem kelét meg a  tészta. És bár megsütöttem a ropikat, belül kissé nyers maradt mindegyik.
Így marad a fehér lisztes változat. Igaz, az itteni fotók a tegnapi sütésről készültek, tegnap pedig nem csak fehér lisztet használtam. Egy kis maradék teljes kiőrlésű lisztet (konkrétan 50 grammot) csak tettem bele. Meg sem érezte, szépen megkelt. (Lehet legközelebb a 100 grammal is megpróbálkozom? :) )

 

 

Lapozz tovább  a további bejegyzésekre kattintva a receptért. ;-)





Hozzávalók


  • 250ml langyos víz
  • 2 csapott teáskanál só
  • 450gramm liszt (javasolt az egészet fehér lisztből készíteni hogy szépen megkeljen)
  • friss élesztő
  • 1 teáskanál cukor

Elkészítés

   A langyos vízbe tedd bele az apróra morzsolt friss élesztőt, kb a kis sárga csomag háromnegyedét használom fel mindig.

 

Tedd még bele a vízbe a cukrot is, a cukor az indikátor. :)
Pihentesd 10 percig, míg szépen "megkel" az élesztő a vízben.
A lisztet keverd össze a sóval, majd ha kész az élesztős víz, az egészet gyúrd egybe.

   

Hagyd pihenni kb 30 percet meleg helyen a tésztát, hogy megkeljen.
Miután megkelt, oszd 12 részre a tésztát.

   

Sodorj belőlük hosszúkás ropit, vágd őket ketté, majd csavard meg őket így:


   Mehet be a sütőbe, 180 fokon kb 10-15 percig, de ezt ki kell tapasztalnod, mert az én sütőm égetős, és teljesen más hőfokon sütöm, más idővel.

    


  


  

A tetejére szórhatsz bármit, de csak így simán sósan a legjobb. ;)
Mikor kész, én tejfölbe szoktam  mártani. :)

    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése