Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2013. június 27., csütörtök

Mini konyhakertem

Soha nem jártam sikerrel a balkonos konyhakertekkel. Pedig próbálkoztam, esküszöm. Egy növénytartásban nem jártas, magamfajta nő hol vásárol kerti fűszert? Szupermarketben, zöldségesnél. Na meg vagyok győződve, hogy itt rontottam el. :) De erre csak azután jöttem rá, hogy egy nagyon kedves ismerősöm elvitt a virágpiacra, ami egy nagyker a 13. kerületben.



Ezen a piacon teljesen más értelmet nyer a fűszernövény. Itt ugyanis nem arra termesztik őket hogy a városi ember megvegye majd ami levél van rajta lelegelje és akkor kuka az egész. Vagy ha nem pusztul el a növényke, akkor meg csak nő a szára fel az égbe, de nem dúsul, nem hoz elég levelet amit fűszerként lehetne hasznosítani. Én legalábbis így jártam mindig, és pár ismerősöm is akik meséltek erről. Így le is mondtam a közelmúltig eme kertészkedési formáról, nagy sajnálatomra.
De egyszer csak ott találom magam ezen a virágpiacon, és csak ámultam, meg bámultam, mert már maga a megvásárolt növényke is nagyon szép és nagyon olcsó volt (halandó ember csak úgy nem jut be, kell hozzá nagykeres kártya ám). Ezek a növénykék azért mások mint a boltban kapható társaik, mert ezeket gondosan nevelgetik melegházakban, tartós használtra. És ez a kulcsszó. (Kulcskifejezés :)  )
Így vásároltam 2 mentát, 2 bazsalikomot, 2 paradicsomot (ezek valami gyönyörűek!!!) és egy szép folyton termő epret. :)
1-2 hete már itt vannak a balkonon, persze még aznap átültettem őket egy nagyobb cserépbe, balkon virágföldbe, és heti egyszer balkon növényekhez való tápoldatot is kapnak.
A bazsalikomot gyorsabban fogyasztjuk mint ahogy nő, ezért most hagyok nekik időt. :) Próbálom megállni hogy ne készüljön belőlük pesto, vagy ne rágcsáljam csak úgy magában a leveleket.
A paradicsomok még zöldek, de egyre nagyobbak, a menta nő mint a bolondgomba, az eper pedig szintén növeszti gyümölcseit.
Idővel szeretném majd a csapatot bővíteni, remélem sikerül is. ;)



Lapozz tovább a további bejegyzésekre kattintva a többi fotóért ;)









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése