Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2013. június 28., péntek

A tökéletes női reggeli

Az életmódváltásom egy többlépcsős kivitelezésű munka volt. Munka, mert a mai világban könnyű elcsábulni a mesterségesen előállított ízekre, és fiatalként az ember még nem gondol annyit az egészségére. Bár tudja, ezek a  mesterséges ízek finomnak finomak, de nem tesznek jót, sőt, inkább rosszat.
Sok sok év kellett ahhoz hogy ezt elfogadjam, belássam,a magamévá tegyem. Azt hiszem így 31 éves koromra mondhatom azt, hogy most kényelmes az étkezés, most olyanokat eszem amiktől jól érzem magam a  bőrömben, amik jót tesznek a  gyomromnak, a testemnek.
Sokáig nem reggeliztem. Van az a mondás hogy reggelizz úgy mint egy király..... de ha én úgy reggelizek mondjuk 9 órakor mint egy király, akkor 11-kor már farkaséhes vagyok. Igen, akkor is ha nehezen felszívódó szénhidráttal teszem mindezt. (ráadásul nem bírok enni szilárd ételt reggel....nyaraláskor ez okoz is némi problémát mindig a hotelekben)
Nem is értem, de nem esett jól az érzés, ezért egy idő után áttértem arra hogy legalább délig, vagy talán 1-ig is csak iszom. Idővel rájöttem, ez valószínűleg nem olyan jó mint amilyennek hiszem. Elkezdtem kísérletezgetni, és pár hónap alatt kiderül mi a legjobb nekem. A turmix. :) Na nem az amit a fogyókúrákhoz lehet venni dobozban, por formájában, hanem az a fajta amit én turmixolok össze a turmixgépben (hol máshol).
Gyümölcsöt muszáj enni, és azt mindenki tudja hogy a gyümölcs nem a gyomorban emésztődik, hanem a belekben, tehát éhgyomorra szabad csak enni, főleg ha nem akarjuk hogy a csirkepörkölt tetején rothadjon az alma a gyomrunkban. Ezért ez tűnt jó reggelinek.




Az én receptem a következő:
  • 2 nagy, vastag sárgarépa
  • 2 alma
  • 1 nagy banán
  • 2 levél menta a tetejére ;-) poharanként!
  • 4 deci víz

A vizet és a gyümölcsöket, répát összeturmixolom, jó sok innivaló lesz belőle, kicsit sűrűbb változat, ezt ugyebár lehet hígítani. Én szinte több órán keresztül kortyolgatom. Tele van szuper ásványi anyagokkal és vitaminokkal, s a minap a természetgyógyász azt mondta látszik a sejtjeimen az oxigén ellátottság, amiért ez a turmix a felelős. És ez egy nagyon jó visszajelzés. ;)
Ha délelőtt dolgom akad a városban, akkor teszek bele mézet, vagy barna cukrot, hogy a szénhidrát tartalmát növeljem kicsit, így több erőm jut a feladatokra amik várnak rám. ;) Barna cukor helyett tehetünk bele másféle szénhidrátot, pl zabpelyhet, a turmixgép azt is szépen megdarálja.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése