Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2013. június 26., szerda

Eszter & Jamie ... mármint Jamie Oliver :)

Igen, a híres angol szakácstól csórtam az ötletet, véletlenül a  TV paprikára kapcsoltam és épp ezt a desszertet készítette. :) Nem egy bonyolult művelet, így jegyzetelni sem kellett hozzá, de konkrét mennyiségeket nem tudok, azt viszont leírom én miből mennyit használtam. ;-)
A párom szerint mennyei, nem kell sütni, tehát odaégetni sem fogod. ;-) Próbáld ki, pontosan 5 percig tartott elkészíteni.


  

Hozzávalók 2 személyre:


  • 2 banán (vagy 4-4 szem eper....)
  • 3-3 darab zabfalatok kekszecske, én almásat használtam, ez elég pikáns ;-)
  • 100g mascarpone krémsajt
  • barnacukor
  • vanília aroma
  • fehér csoki

Így készítsd:

 

  1. a 6 db kekszet törd apró darabra. A zabfalatot könnyű morzsává törni. ;-)
  2. fogj két üvegpoharat, kb 2 vagy 3 deciseket, és szedd ketté a morzsát, majd tedd a poharak aljába
  3. a mascarpone-t ízesítsd a porrá őrölt barna cukorral és a vanília aromával úgy ahogy Te, Ti szeretitek ;-)
  4. majd szedd ketté a mascarpone-t és tedd rá következő rétegként a morzsává tört kekszre
  5. erre jön a  gyümölcs réteg, én apróra vágott banánnal készítettem, de azt tehetsz bele amit csak akarsz. 1-1 banán kell hozzá.
  6. a fehér csokit vedd ki a csomagolásából, tedd egy fa vágódeszkára. Állj a pulthoz közel, úgy hogy a hasadhoz érjen a csoki rövidebbik széle. :) Fogj egy nagy és éles konyhakést, és a távolabbi rövidebb oldalától magad felé kezd el húzni erősen, úgy, hogy csokiforgácsokat képezz vele. Ezeket a  forgácsokat tedd e tetejére. Kész vagy!! :) Hűtőben dermeszd még egy kicsit, és csak olyan 10 perc hűlés után tálald. ;-)



 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése