Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2013. július 1., hétfő

Első lekvárom - eperből



Régóta szerettem volna kipróbálni magam lekvárfőzésben. Egy egyszerű alfaját választottam így kezdésnek, ami abból áll hogy vettem a METRO-ban egy zacskó befőző zselésítő izét a HAAS-tól. Így elsőre gondoltam elég jó kis feladat lesz ez nekem. ;)



Elolvastam a hátulján írt receptet, így megtudtam hogy vennem kell még másfél kiló valamilyen gyümölcsöt. Az eperre esett a választásom, hisz épp szezonja van, sőt, azt mondták az őstermelői piacon, hogy kész csoda hogy még lehet kapni. Így le is csaptam rá pénteken a Bosnyák téren.
Miután hazaértem, nekiláttam, szóval íme:

Hozzávalók



  • 1,5 kg eper
  • 200 g barna cukor
  • 1 zacskó HAAS befőző
  • 1 citrom (leve)


Elkészítés



  1. az epret akkor mérd le ha már megtisztítottad és leturmixoltad
  2. tedd fel főni a leturmixolt epret főni
  3. amikor már felrottyant keverd bele a HAAS port
  4. főzd így együtt őket 5 percig, folytonos kavargatás mellett, közben pedig kavard bele a 200 g cukrot, de csakis a HAAS por után
  5. ha sűrűbbre szeretnéd a lekvárt (és én így tettem), főzd bele 1 citrom levét is
  6. kitisztított, lecsöpögtetett üvegbe töltsd bele a lekvárt, és azonnal zárd is le őket
Ha szeretnél a  lekvárba eper darabkákat, akkor ne turmixold az egészet össze, főzés közben - mivel csak 5 percig főzzük -  nem fog szétfőni teljesen ha beleteszel pár egész epret.


Mint a pudingnál, az edényt kötelező kikanalazni, kinyalni. ;)

Így jár az aki nem kevergeti FOLYTON a fővő lekvárt. :) Szóval ne hagyjuk ott 5 másodpercre sem.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése