Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2013. július 22., hétfő

Earl Grey - a teák királya

Nagyon nagyon szeretem a teát, legfőképp a feketét. Azon belül viszont kizárólag ezt, az Earl Grey-t. A bergamott íze teljesen rabul ejt már sok-sok éve. Kipróbáltam sok márka EG-ét, de egyszer csak rábukkantam erre a hiperekben is kaphatóra, a Twinings-ére.
Azt a legtöbb teafogyasztó tudja, hogy ha jót akar magának, nem vesz filteres teát. A filteres tea használata egyszerű, kényelmes, míg a szálas teához kisebb fajta szertartás szükséges, ezt aláírom. Egy időben arra gondoltam, hogy ha például kempingezni mennék, akkor oda még elmenne a filteres tea, de aztán amikor kempingezni mentünk, a DM-ben kapható üres teafilterekbe töltöttem ezt a bizonyos szálas teát, tehát kényelmetlenség megoldva.
A filteres tea viszont sajnos nem 100% tea. Sok sok teszt készült már arról hogy miket találhatunk ezekben a filterekben ha elkezdjük megvizsgálni őket, és őszintén mondom, egyes dolgokat a lakáson belül sem szeretnék találni, nemhogy a teámban.
























A helyzet tehát az, hogy a szálas teák minőségibb teák filteres társuknál. Az áruk között pedig szintén óriási különbségek lehetnek.
10 deka ilyen teáért egyes teaboltokban simán elkérnek 1500.- vagy 2000.- Forintot. Amikor rábukkantam a Twinings-re és kipróbáltam, rájöttem, hogy bár nem flancos teaboltban vettem hanem a METRO-ban, az íze nem csak hogy ugyanolyan, de talán még jobb is mint előkelőbb társaié. Így vált kedvencemmé, az ára pedig 100g-ra vetítve 750.- . Ugye milyen baráti? :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése