Gasztro blog mindenről ami finom, ami ízes, amit szeretek, amit elkészítek.
Alapanyagokról, fűszerekről, gasztro élményekről, kicsit egészségesebben, tudatosabban mint amúgy szokás.
Olyan Eszteresen. ;)

2013. július 2., kedd

Rakott karfiol - nagyon ízletesen ;-)

A rakott karfiolt először kb 10 éve készítettem el, aztán jött egy nagy szünet (nem is tudom már miért) és a mai napon újból elővettem. A recepttel kapcsolatban csak a memóriámra hagyatkozhattam, úgyhogy biztos átköltöttem kicsit, de szerintem ez nem vált kárára. ;)

Úgy szoktam elkészíteni, hogy a sütőben a jénai tálban már nem kell főnie, sülnie semminek, csak összeérnie az ízeknek és megolvadnia a sajtnak. ;) Mivel előfőzöm/sütöm a hozzávalókat, így van mosogatnivaló bőven :) A végeredmény miatt viszont megéri.

Hozzávalók


  • 1 fej karfiol
  • 1 csirkemell filé
  • 2 csokor petrezselyem
  • fűszerek: curry, sült csirke fűszerkeverék, bors, szerecsendió (egész), só
  • 2 cikk fokhagyma
  • 1 fej főzőhagyma
  • 1 kisebb doboz tejszín
  • 1 tojás
  • 2 deci rizs 
  • reszelt sajt
Lapozz tovább a További bejegyzésekre (vagy a bejegyzés címére) kattintva a receptért és a fotókért. ;)



Így készítsd


  1. vágd apróra a csirkemellet, majd pirítsd meg kevés olajon, megfűszerezve a sült csirke sóval
  2. tedd oda a riszt kb 3-szoros vízben főni, el ne felejtsd megsózni! ;)
  3. tedd oda főni a rózsáira szétszedett karfiolt, sós vízben, de ne teljesen puhára!
  4. most kapcsold be a sütőt, kb 180 fokra
  5. végy egy mélyebb leveses tányért, öntsd bele a tejszínt
  6. eközben aprítsd össze a hagymákat, és pirítsd meg kevés olajon. Amikor már üveges, mehet bele a tejszínbe.
  7. majd tedd bele a tejszínbe a csipet curry-t, a csipet frissen reszelt szerecsendiót, a borsot, a sót, és az apróra vágott petrezselymet, majd mindebbe üsd bele a tojást és kissé verd fel
  8. az elkészült rizst tedd a jénai tál aljára egyenletesen eloszlatva
  9. erre tedd rá a sült húsdarabkákat
  10. erre pedig fektesd rá a karfiol darabkákat
  11. amikor ezzel is megvagy, jöhet a fűszeres tojásos tejszín, ezt szépen borítsd a karfiolra
  12. legvégén pedig reszelj sajtot és szórd a karfiol tetejére. Sajnos én ezt az üzletben hagytam :) így a mindig kéznél lévő szeletelt trappistához nyúltam, felcsíkozott állapotban. Így sem lett rossz. ;)
Tejszín helyett használhatunk tejfölt is, régebben így készítettem, és nagyon finom volt azzal is. Érdemes mindkettővel kipróbálni. ;)

Fontos hogy ne főzzük teljesen puhára, csak roppanósra, mert a  sütőben még puhul eleget.

Használhatsz hozzá darált húst is, azzal nincs ennyi munka. :)




Ez a rakott étel (de szerintem a többi is így van ezzel) semmit nem ér enélkül a szósz nélkül. A sütőből kivéve ez teszi mennyeivé.


Ez így furin néz ki, de szépen rásült, a végeredményt nem befolyásolta. ;)

Tejföllel tálalva nagyon finom!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése